3 vragen aan Gerrit van den Dool
“De klantervaring is het belangrijkste. Vanaf het moment dat je op de deurbel drukt, tot aan het moment dat je wegrijdt. Je zorgt ervoor dat alles perfect gemonteerd is en dat je een klantgerichte houding hebt.” Gerrit van Den Dool (35) is sinds vorig jaar september 4 dagen voor ons op pad als zonweringsmonteur. Hij is daarnaast parttime militair. Een korte kennismaking:
Klant is koning
Monteurs zijn uren, soms dagen bij een klant. Het is voor de klant belangrijk dat dit een fijne ervaring is. “Geen situatie is hetzelfde. Ik bedenk altijd samen met de klant hoe we een klus het beste kunnen klaren.” Voor Gerrit is het belangrijk om een goede indruk achter laten, omdat hij beseft dat dit voor de klant misschien het laatste fysieke contact kan zijn namens De Haan Westerhoff. Zijn defensie-achtergrond vormt zijn professionele houding. Gerrit: “Ik wil er netjes uitzien en uitstralen dat ik trots ben om voor de Haan Westerhoff te werken. De schouders omhoog, niet slenteren, niet onverzorgd maar representatief overkomen. Elke dag wil ik een frisse vertoning zijn.”
Leren van elkaar
Teamwork is belangrijk als je werkt als montage- of servicemonteur. Tussen monteurs onderling en collega’s op kantoor is er veel contact. Niet aarzelen maar direct contact opnemen met elkaar. “Op kantoor nemen ze vaak contact op om dingen te checken. Ik heb ook veel contact met andere monteurs. Dit helpt bij het voorkomen van fouten en zo leren we van elkaar.” Elk koppel van monteurs heeft op de afdeling planning een vaste contactpersoon, waardoor de communicatie persoonlijk en makkelijk is. Hoewel we dezelfde werkwijze hanteren is niemand als persoon hetzelfde en dit merkt Gerrit in zijn werk. “Bijvoorbeeld als ik ergens kom waar een andere collega is geweest. Daar kan ik weer van leren, ook al ben je niet fysiek bij elkaar.”
Iets teruggeven
De directie is erg betrokken bij het werk van de monteurs merkt Gerrit. “Soms maakt de directie bepaalde keuzes waar wij als monteurs anders over denken. Ook dan staan ze open voor een goed gesprek en kunnen nog dingen veranderen. We zijn gelijkwaardig en je voelt wederzijds respect naar elkaar.” Een mooi voorbeeld vind Gerrit zijn afgelopen verjaardag. “Ik was op een zondag jarig en kreeg van alle drie de directiehoofden een berichtje. Niet afwachten tot maandag, wat ik eigenlijk zelf had gedaan.” Dat de mens centraal staat bij De Haan Westerhoff kwam Gerrit direct al achter toen hij aan de slag ging voor de Haan Westerhoff. Door een lastige thuissituatie kon hij een tijdje niet werken. “Nooit werd er gepusht wanneer ik weer aanwezig zou zijn en er werd niets van mij verwacht. Daardoor voelde ik veel rust. Medewerkers van de Haan Westerhoff krijgen veel, meer dan ik had verwacht. Ik denk dan: hoe kan ik iets teruggeven? Ik zet me voor 100% in om aan de hoge standaard de voldoen. Alles wat je krijgt geef je terug, en meer!”
3 vragen aan Bart Klip
Bart Klip (33) werkt inmiddels ruim twee jaar als tekenaar bij De Haan Westerhoff. “Als kind speelde ik al met legosteentjes en nu is mijn werk é ...
Lees meerDe bijdrage van (automatische) zonwering aan de GACS en EPBD
In ons vorige artikel bespraken we de basisprincipes van de Energy Performance of Buildings Directive (EPBD) en Gebouwautomatisering & -Controle S ...
Lees meerNIEUWSGIERIG NAAR MEER?
TAGS: