Hanzehogeschool studenten doen onderzoek voor De Haan Westerhoff
Het domein zonwering heeft de afgelopen jaren veel ontwikkelingen doorgemaakt. Denk aan innovaties zoals slimme, dynamische zonneschermen en het maatschappelijke belang van duurzaamheid en energiebesparing. De afgelopen twee maanden zijn acht projectgroepen van de Hanzehogeschool aan de slag gegaan als (merk)adviesbureau om ons te helpen met deze ontwikkelingen.
Onderzoek doen in het werkveld
Een poos geleden zijn de studenten van de Hanzehogeschool gebriefd over de ontwikkelingen en de effecten van goed gestuurde zonwering op het werk- en leefklimaat en het energiegebruik binnen gebouwen. De Haan Westerhoff was met twee collega’s aanwezig op de Hanzehogeschool om te vertellen over ons bedrijf en de vragen van de studenten te beantwoorden. Na het lezen van de onderzoeksopzetten van de studenten waren meerdere collega’s enthousiast. Hendrik Dijkstra heeft via teams meegedaan aan een diepte-interview met de studenten om ze zo verder op weg te helpen. Daarna zijn de verschillende (merk)adviesbureaus begonnen met het interviewen van huidige en potentiële klanten om zo onderzoek te doen naar het imago van De Haan Westerhoff. Waardevolle informatie voor het onderzoek en erg belangrijk voor ons. Naast de verschillende interviews hebben de studenten ook enquêtes afgenomen. Alle onderzoekresultaten zijn gebundeld tot onderzoeksrapport en gepresenteerd op ons hoofdkantoor in Drachten.
Foto’s: Aftrap op de Hanze en diepte-interviews met de studenten.
Pitchen bij de directie van De Haan Westerhoff
De (merk)adviesbureaus hebben de adviezen op 17 april ’24 gepitcht voor de jury bestaande uit onze directie Paul Olijve (directeur), Jeen Zuidersma (algemeen manager) en Jeanet Jansma (management). De pitch bestond uit het communicatieadvies (positionering, communicatiestrategie en voorbeelden van uitwerking) en de meest relevante onderzoeksresultaten. De (merk)adviesbureaus hadden allemaal enorm hun best gedaan en verschillende doelgroepen onderzocht. Een leuke en waardevolle middag voor de (merk)adviesbureaus, docenten en directie. De directie werd enthousiast van de adviezen en was trots op de inzet van alle projectgroepen/(merk)adviesbureaus. Maar er kon natuurlijk maar één groep de winnaar zijn. Deze groep had een dusdanig goed en uitgebreid onderzoek uitgevoerd met aansluitend een super pitch die de jury heeft overtuigd. De groep bestaande uit Hendrik, Mare, Berber, Sietske en Gerben mogen dit jaar met elkaar genieten van het Friese festival Oerrock.
Foto: Pitchen op het hoofdkantoor in Drachten.
Wij kijken terug op een positieve samenwerking met de Hanze en haar studenten. Wij hebben onze kennis over de markt vergroot en hebben weer meer grip gekregen op het imago van De Haan Westerhoff binnen de markt. We willen de young professionals bedanken, ze hebben ons met hun frisse energie weer een stapje geholpen om de markt klaar te stomen voor de toekomst. En nog belangrijker; we hebben de volgende generatie gemotiveerd en (hopelijk) enthousiast gemaakt voor De Haan Westerhoff.
Benieuwd naar onze producten of diensten? Of ook interesse in een gastcollege of samenwerking? Neem dan contact met ons op!
[cta_button text=”Maak een afspraak” url=”https://voorbeeld.nl”]
Energie besparen met onze isolerende rolluiken
Met de isolerende rolluiken van De Haan Westerhoff kunt u eenvoudig energie besparen en uw wooncomfort verhogen. Deze rolluiken combineren functionali ...
Lees meer3 vragen aan Marjan Vonck
Marjan (36) werkt sinds juni 2023 als financieel controller bij De Haan Westerhoff. Zij houdt zich bezig met alles wat met cijfers te maken heeft. ...
Lees meerNIEUWSGIERIG NAAR MEER?
TAGS: